|
گل یاس ![]() یاس را آیینه ها رو کرده اند یاس را پیغمبران بو کرده اند یاس بوی حوض کوثر می دهد عطر اخلاق پیامبر می دهد حضرت زهرا دلش از یاس بود دانه های اشکش از الماس بود ............................................... امام صاذق (ع)فرمودند: فاطمه سرور زنان جهان از اولین تا آخرین است. و می فرماید: به شخصی که نام دخترش فاطمه است به او دشنام نگویید و نفرینش مکن وکتکش مزن. ........................................ نخستین کسی که پس از مرگش برای او تابوت ساخته شد فاطمه (س) بود. پیامبر (ص) می فرمایند: هر کس دخترم را دوست بدارد در بهشت با من است و هر کس با او دشمنی ورزد در آتش دوزخ است. ...................................... حضرت فاطمه (س) به قدری عبادت کرد و در محراب عبادت ایستاد که پاهای آن بزرگوار از ایستادن در محراب ورم می کرد. او در محیط خانه یک همسر است یک زن است و در محیط علم یک دانشمند والاست. ............................................ و با سادگی ازدواج کرد و با یک جهیزیه ی کم . در روایت است که حضرت علی (ع) می فرمایند: فاطمه (س) به ایشان می گویند که ملائکه می آیند و با من سخن میگویند. علی (ع) فرمودند: اگر ایشان میگویند وقتی صدای ملک را شنیدی به من بگو تا من بنویسم و این کتابی شد که در نزد ائمه بود به نام صحف فاطمه(س) یا صحیفه ی فاطمیه (س) است. ............................................. حضرت فاطمه (س) زنی که اگر مرد بود نبی بود پس همه ی ما باید به او اقتدا کنیم. زنی که در حجره ای کوچک انسانهایی تربیت کرد که نورشان ازبسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم ملک تا آن سوی ملکوت اعلاء می درخشید. .......................................... دخترم به این دلیل فاطمه نامیده شده است که خداوند او و دوستانش را از آتش دوزخ دور داشته است. |
+ نوشته شده در پنجشنبه پنجم اسفند ۱۳۸۹ ساعت 8:17 توسط معاون فناوري كلاس
|

گل یاس 